۱۳۸۹ خرداد ۳, دوشنبه

شیرازی ها و فارسی 1


مریم اردبیلی،مدیرکل دفتر بانوان استانداری فارس

یک مقام استانداری فارس تایید کرده است که همه شیرازی های ساکن نقاط بالای شهر،سریال های شبکه فارسی 1 را تماشا می کنند.دکتر مریم اردبیلی،مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری فارس به خبرگزاری دانشجویان ایران-ایسنا- گفته است:" نتایج یک بررسی نشان می دهد که تقريباً‌ تمام دانش آموزان و حتي معلمان سريال‌هاي اين شبكه را نگاه مي‌كنند."این مقام مسئول که عروس آیه الله حائری شیرازی،نماینده مجلس خبرگان رهبری است،تاکید کرده که سريال‌هاي اين شبكه ماهواره‌اي بومي سازي شده تا خانواده‌هاي ايراني را مجبور به تماشاي آن كند. خانم اردبیلی گفته که حتي گاهي اوقات به برخي باورهاي خانواده‌هاي ايراني هم در ظاهر احترام مي‌گذارد و مثلاً در ايام عزاداري نوار مشكي را بر صفحه خود دارد.
همچنین دكتر منصور طبيعي، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس نیز به ايسنا گفته است که آثار تخريبي سريال‌هاي شبكه ماهواره‌اي فارسی 1 بيشتر از رسانه هاي مخرب بيگانه است.
او اما درباره اینکه منظورش از "رسانه های مخرب بیگانه"چیست،توضیحی نداده است.
در همین حال قرار است نشست تخصصي "تأثير سريال‌هاي شبكه ماهواره‌اي فارسي 1 بر رفتارها و هنجارهاي اخلاقي در جامعه و بنيان خانواده" در شيراز برگزار ‌شود.
فارسی 1شبکه ای است که روزانه فیلم ها و سریال های کره ای و آمریکایی را با دوبله فارسی پخش می کند.این شبکه متعلق به "روبرت مرداک"استرالیایی است.او صاحب ده ها شبکه تلویزیونی و روزنامه است.

۴۲ نظر:

  1. اين يكي را ديگه كاريش نميشه كرد! مگه بعد از 30 سال پخش دعا و قرآن و نمازهاي پنج گانه (+چندگانه جمعه و فطر و قربان و ظهر عاشورا و ....) هنوز مردم، آدم نشده‌اند كه اين اراجيف را نگاه ميكنند. اين همه منبر و مسجد و روضه و جامعه شناس ديني نتونستند اثر بگذارند كه مردم به اين مزخرفات رو مييارند؟ تازه اين بالا شهري‌ها! پايين شهري‌ها هم يا پول ندارند يا به كارهاي ديگر بهتر از ديدن اين سريال ها دست ميزنند (كه احتياج به گفتن ندادد). حالا بگرديم پيدا كنيم ((ميان‌شهري‌ها را)).
    اينم ثمره كار فرهنگي، ........

    پاسخحذف
  2. سلام
    چندي پيش روزنامه ايران انتقادي در مورد همين شبكه فارسي 1 نوشته بود كه الان نقل تمام مجالس هست آخر همون مطلب هم انتقاد كرده بود از صدا و سيما كه با اين همه امكانات نميتونه مقابل فارسي 1 ايستادگي كنه بعد با خودم گفتم كه خوب شايد اين مطلب صدا و سيما رو به واكنش وا دار كنه تا برنامه هاي خوب بسازه ولي تنها واكنشي كه مشاهده شدافزايش پارازيت بود خوب اينم مثل مبارزه با بد حجابي هست .
    صدا سيما با اين همه امكانات حتي يه بچه 3 ساله رو هم نميتونه پاش نگه داره بابا برنامه پر محتوي نميخايم شما خيلي هنر ميكنيد يه شبكه درست كنيد كه برنامه هايي مثل 30/20 نداشته باشه تا مردم از ديدنشون تهوعش نگيره يه چند تا سريال و فيلم خاله زنكي هم اگه بود عيبي نداره فقط يه چيزي كه تهوع آور نباشه نشون بدين تا مردم نرن فارسي 1 خاله زنكي و مخرب رو نگاه كنن. اين همه هنر مند تو اين مملكت هست حالا چند در صد رفتن خارج چند درصد هم كه زندانن يه عده هم كه با آقاي رحيم مشاعي عكس يادگاري ميگيرن و پول ميگيرن اينا واسه اينه كه ازشون استفاده نميشه خوب وقتي صدا و سيما هنر مند رو نميبره خوب اونم مياد در خونه ما ( اتوبان شهيد ستاري ) ديوار اتوبان رو كاشي كاري ميكنه ديگه ( البته كار زيبايي هست دست شهر داري درد نكنه كه يه مقدار از پول شهروند ها رو خرج زيبا سازي ميكنه) خوب حتمي بيبي و باشا من هم ميرن صدا سيما برنامه هنري و بحث سياسي اقتصادي درست ميكنن بعد ميگيم چرا مردم فارسي 1 نگاه ميكنن خوب آقايون دستور بدن هر روز ميشينيم چهره مثل گل جناب آقاي پرزيدنت جانم فدايش رو نگاه ميكنيم و هركس هم سر پيچي كرد بهش خوشه انگور 3 نديم بنزين كارتي هم نگيره

    پاسخحذف
  3. یعنی رابرت مرداک پول نداره چهار تا دوبلور درست وحسابی استخدام کنه؟ مزخرفه با اون دوبلش

    پاسخحذف
  4. man mundam in khanume ardebili chetor inghadr daghigh az jozeiate barnamehaye farsi1 va in ke dar ayame azadari navare meshki roo safhe mizare motale hastan; nakone zabunam lal khodeshunam ...

    پاسخحذف
  5. حضورتان عرض شود که موثق ترین خبرها حاکی از این است که آقای رابرت مرداک در یک مصاحبه تلویزیونی که از او در مورد شبکه فارسی1 سوال شده بود از اینکه یک شبکه به اسم او راه اندازی شده و او در بیخبری مطلق بسر میبرد مبهوت شده بود و به قول ما حتما باید میگفت خدا از زباتان بشنود که چنین شبکه پر سودی مال مجموعه من باشد و نکته دوم اینکه چگونه تاکنون هیچ کدام از شبکه ها نمی توانستند به این آشکاری از داخل ایران آگهی و پیام بازرگانی دریافت نمایند مثلا آگهی مجموعه پولادکف سپیدان که مدیریت آن آن به عهده یک پاسدار بنام آقای نگهبانی اردکانی که مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز میباشد از چه راهی و با چه کانالی به یک یهودی سپرده شده است ؟
    نتیجه اینکه تقصیر راه اندازی این شبکه باید به عهده یک کارکتر خیالی چون رابرت نازنین بیفتد و در آخربه این شعر از بزرگ توس بسنده کرده که می فرمایند:
    به یزدان اگر ما خرد داشتیم
    کجا این سرانجام بد داشتیم

    پاسخحذف
  6. سلام
    من خودم ماهواره نگاه میکردم اما از زمانی که فیلمهای فارسی 1 رو دیدم به کلی ماهواره رو جمع کردم.
    چون بر اساس تحلیل شخصی به این نتیجه رسیدم که این شبکه مستقیماً به فرهنگ و سنت و ساختار خانواده های ایرانی به صورتی نرم و تدریجی حمله ور شده!
    شاید بعضی از دوستان بگن طرف یک جناح خاص رو با این حرفام دارم میگیرم اما خدا میدونه که منم یک جوونم توی همین مملکت و با طرز تفکری آزاد (طرز تفکرمون رو که کسی به زور نمیتونه تغییر بده!)
    اما دوستانی که با حرفم مخالفن چند سال دیگه که آثار مخرب این شبکه رو دیدن میفهمن که من چی میگفتم!
    از فیلمهای سانسور شده و معمولی شروع کرد اما جدیداً که بعضی وقتا خونه دوست و آشنا میبینم ، به زیر لحاف هم رسیده و منتظرم ببینم که از کی قراره برنامه های نصفه شبش رو به +18 تغییر میده!
    به خدا مولتی ویژن هم به اندازه این برنامه هاش مخرب نیست.
    حالم ازش به هم میخوره اما وسوسه کنندست و برای جلوگیری ازین موضوع کلاً ماهواره رو قطع کردم.
    موفق باشین (یک جوون ایرونی)

    پاسخحذف
  7. من نویسنده مطلب قبلی هستم و این نکته رو باید اضافه کنم که صدا و سیمای ما به جای هدر دادن اموال بیت المال با سریالهای آبکی باید یه فکر درست و حسابی انجام بده (چطور یک شبکه خصوصی میتونه فیلمی مانند فرار از زندان رو پخش کنه اما ما با اینهمه امکانات نتونیم شبکه ای مخصوص سریال به مانند فارسی 1 در چهارچوب فرهنگ خودمون داشته باشیم تا این خلاء مردم با برنامه های کذایی این شبکه ها پر بشه (فیلمهایی که فکر نمیکنم هیچکس به جز مردم ما که فقر امکانات دارن).و این شبکه ها بیان و این رو به نفع مقاصد خودشون پوشش بدن!!!

    پاسخحذف
  8. salam be jaye inke inghad beshinid begid farsi1 bade begid sedo simaye iran cheghad mozakhrafe ke milyonha milion mardom iran ye shabakeye be ghole shoma mokharebo mibinan inghad pole melato kharje khodeshon nakonan ye kam ham kharj tafrihe melat bokonan

    پاسخحذف
  9. خطاب به دوستی که فرموده بودند این شبکه هدف تهاجم فرهنگی را در سر دارد و خیلی هم تاکید داشتند که دارند در این مملکت زندگی میکنند:
    عزیز من برای اینکه تخریب فرهنگی را ببینی خواهشا اگر بچه دار هستید یک شب موبایل نوگل باغ زندگتان را مشاهده کنید و فیلم های بسی عرفانی!داخل موبایلش را ببینید تا آن وقت تهاجم فرهنگی را متوجه شوید.یا اگر بچه ندارید این فرمول را برای برادر یا یکی از آشناهایتان استفاده کنید.
    برادر من آنچنان از فرهنگ خودمان میگوئید که آدم دلش غش میرود.آخر تا کی میخواهید بگوءید که ما از دماغ فیل افتادیم.اگر به جمع کردن ماهواره هم باشد به نظر من هرچه زودتر اجنبی ها باید بساطشان را جمع کنند که خدایی نکرده یک موقع بچه هایشان اتفاقی شبکه های جام جم ما را نگاه نکند(هر چند حال بهم زنیهاش به شبکه های داخلی نمیرسد.)
    در ضمن فرافکنی کار درستی نیست این شبکه 80% سریال هاش حول محور شرق آسیا میچرخه.

    پاسخحذف
  10. البته اگه یه مقدار از صحنه هاشو حذف میکردن ؛ هم محتویات فیلم خراب نمی شد و هم سررشته فیلم از دست بیننده در نمی رفت در عوض دهن اونائی رو که این شبکه رو مخرب می دونستن (که البته خدائیش هم هست نه همه فیلماش )می بست و تمام رده های سنی رو هم تحت الشعاع قرار می داد.

    پاسخحذف
  11. البته باید گفت فیلمهای پخش شده از فارسی 1بجز فیلمهای کره ای ، ازنظرفرهنگی خیلی باما فاصله دارند ولی به نظرمن جمهوری اسلامی ازخداشه که مردم اینارونگاه کنن به این علت که از وقتی فیلمهای فارسی 1 طرفدار پیداکردن ، مردم کمتر می رن سراغ اخبار و مسائل سیاسی .

    پاسخحذف
  12. من هم با اخرین نفر موافقم که نظرشون در رابطه با منحرف کردن افکار عمومی به سمت فارسی 1 است .

    پاسخحذف
  13. من به فارسی 1 دید بدی ندارم این شبکه فیلم های ارزون قیمت پخش میکنه و در آمد زیادی با تبلیغ دارد و بسیار پرسود است بابا فارسی 1 یک شبکه است مثل صدها شبکه در دنیا
    اگر می خواهیم از فارسی 1 (جدیدا هم pmcو gem اضافه شدند) باید مثل کره شمالی ایزوله شویم
    درضمن از وقتی فارسی 1 آمده کمتر مردم سراغ بی بی سی میروند

    پاسخحذف
  14. ماهواره؟ فارسی1؟ سریال؟فیلم؟
    مگه توی مملکت اسلامی این چیزا هم پیدا میشه؟
    بابا مردم همه دارن شبای جمعه دعای کمیل میخونند کی میاد همسایه هارو ببینه؟
    من نمیدونم این حاج آقا ها قبل از نماز شب تکرار سفری دیگر رو میبینن یا بعد از نماز شب؟
    مردم رو مسخره کردن بخدا.
    اگه عرضه داشتن حل و روز ما به از این بود.

    پاسخحذف
  15. ببینید من هم باید اضافه کنم ...تو سریال های خودمون هم شخصیت های منفی هستند که بد آموزی داشته باشند.در ضعیف بودن و کشدار بودن بعضی از سریال های این شبکه شکی نیست...اما خیلی از آدمهایی که سریال فرار از زندان را از فارسی 1 میبیند ..سی دی هایش را قبلا از فروشگاه های داخل کشور تهیه کردند و بد آموختند.سر خودمان را کلاه نگذاریم

    پاسخحذف
  16. شاید یک نفر بتواند شبکه فارسی 1 را شکست بدهد و آن شخص کسی نیست جز: مهران مدیری
    البته فعلا که جلوی سریالش به نهم قهوه تلخ را هم گرفتند.

    پاسخحذف
  17. هرکی ناراحته میتونه نبینه مگه تفنگ گذاشتن روی سرتون؟
    واسه مردم تعین تکلیف نکنید هرکس راه و روش زندگیش رو بلده.
    درضمن اون فرهنگی که بخواد با یک شبکه تلوزیونی به باد بره همون بهتر که نابود بشه.
    خدا انسان را آزاد و مختار آفرید ...
    کسی حق نداره اینارو از مردم دریغ کنه جز اونهایی که زندگی و پول و قدرت و مقامشون یاعث میشه از آزادی و قدرت تفکر مردم بترسن.

    پاسخحذف
  18. ما كه چيزه بدي تو اين شبكه نديديم جز اينكه خانواده ما رو دور هم جمع كرده.من موندم شما چرا روي كانالهايي كه كلا مختص مسائل جنسي هستن حساس نيستين ! در ضمن به قول يكي از دوستان كه نظر دادن تنها برنامه هاي مهران مديريه كه آدمو به خودش جلب ميكنه.

    پاسخحذف
  19. منم با نظر اخر كاملا موافقم كانالهاي مخرب و ضد فرهنك ما كانالهاي جنسي نه فارسي1

    پاسخحذف
  20. شبکه فارسی 1 شبکه بسیار خوب و جالبیه، من یک کارمند هستم متاسفانه با توجه به درآمدی که دارم هیچگونه تفریح و مسافرتی برای خود و خانواده ام ندارم و تنها چیزی که برای ما سرگرم کننده است همین شبکه است متاسفانه در روزهای عید و ایام تعطیل هر کدام از کانالهای تلویزیون ایران را که می گیریم متاسفانه هیچ برنامه ای ندارد یه فکری کنید که برنامه های بهتری بگذارید تا مجبور نباشیم یا تلویزیون خاموش نگاه کنیم یا بریم فارسی 1 ببینیم

    پاسخحذف
  21. وقتی تی وی ایران عذا و عروسیش یکیه وهمش مداحیو نوحه خونی و اخوند نشون ملت میده یا میز گرد یا ... معلومه که ملت رو میارن به ماهواره!کانالش بالای 18 ساله! سرگرم میکنه! ما از اونا ایراد میگیریم ولی اگه خوب به جامعه نگاه کنیم میبینیم کم فساد نیست!

    پاسخحذف
  22. من نمیدونم چرا همه گیر دادن به فارسی ! کار و زندگی ندارین؟ مشکل کمه که حالا فارسی1 شده مشکل؟ ملت ندارن بخورن!

    پاسخحذف
  23. سلام به نظر من قارسی 1 حرف نداره هر کس بخاد با اون به راه خطا بره باید اتیشش بزنی زن یا مردی که با فارسی 1 بخان از خود بیخود بشن وفاسد بشن از اول هم بودن ولی زمینش فراهم نبوده مملکت هزار تا مشکل داره چرا همیشه ما باید به چیزای الکی بچسبیم

    پاسخحذف
  24. یک تماشگر برنامه فارسی وان۲۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۴۱

    ای بابا مگه مبشه ادم با نگاه کردن به یک فیلم اصالت و عفتش رو از دست بده به قول دوست ناشناسمون کسی که به فساد کشیده میشه به خاطر دیدن این فیلمها نیست مگه میشه نونی که از تنور در امده دوباره خمیر کرد فرستاد تو تنور هیچ عقل سلیمی اینو نمی پذیره مردم اگر گرایش به سریالهای فارسی وان پیدا کردند به خاطر تنوع فیلمها و سناریوهاش هست بیاید واقع بین باشیم سریالهای شبکه صدا و سیما را اگر از نظر بگذرونیم همه و همه سناریوش طوری هست که با دیدن دو قسمت از اون میتونی قسمت پایانی رو حدس بزنی تمام سریالهای حول محور مسائلی می چرخند که در زندگی واقعی پایانش خلاف پایان سناریو هست خیلی مسائل دیگه هست که صدا و سیما نتونسته مخاطب جذب کنه که کفتنش از حوصله خواننده خدرجه از زمانی که کانال فارسی وان دایر شده ریسورها از اطاقهای مخصوص خارج شده و به پذایریی و نشیمن خونه منتقل شده چرا که همه مایلند با هم بر نامها رو دنبال کنند تا قبل از اون مختص کسانی بود که به دنبال کانهای خبری یا به دنبال کانهای مبتذل بودن والله غیر از این نبود ولی الان نه همه خانواده ها باهم نگاه می کنند و کسی دنبال برنامه ای که فقط خودش لذت ببره نیست خانواده ها به اتفاق وقت گذرانی می کنند مطمئن باشید کسی که اعتقادش به داشتهاش راسخ باشه این چیزها نمیتونه اونو از راه بیراه کنه اینها همه بهانه است گفتنی زیاده اما حوصله کم

    پاسخحذف
  25. بابا راست میگن ......
    اونهای که میگن شبکه فارسی1 مخرب نیست یا چیز مخربی در اون ندیدن یا فرهنگ ما با این فیلم ها زیر سوال نمیره و.....
    اینها واقعا با این شبکه مشکلی ندارن چون فرهنگ و تفکرشون با طرز فکر این شبکه همراه هست. یعنی اگه سیسترشون یا همسرشون بره با یکی دیگه یا جلوشون اونها رو ..... یا نیمی از sinashon رو بیرون بذارن و.... اصلا ناراحت نمیشن
    نه داداش من ایرانیم و ایرانی باغیرته فرنگ یعنی غیرت
    طرفداران فارسی1 بی فرهنگ هستن یعنی بی غیرت
    در ضمن طرفدارهای فارسی1 شماره سیستر و همسر یا گرل های خانوادشون رو اینجا بذارن تا همین طرفدارهای فارسی1 برن سراغشون
    یعنی طرفدارهای فارسی1 سیستر هاشون و همسرانشون و... رو به هم دیگه پاس بدن مثل هدفی که فارسی1 داره
    بقول یکی از طرفدارهای این شبکه گفتنی زیاده اما حوصله کم.......

    پاسخحذف
  26. اره من هم با نظر دوستمون موافقم
    من یک فوتبالیستم و دوست دارم از تلوزیون فوتبال پخش بش
    بعضی از خانم های خانه دار طرفدار برنامه آش پذی هستند چون از آش پذی غذا های جدید لذت میبرن
    بعضی ها هم بی غیرتن و فارسی1 نگاه میکنن

    پاسخحذف
  27. فقط شبکه بی غیرت ها
    قوم ما یعنی آریایهای با تمدن نیازی به بی غیرت های مثل طرفدارهای فارسی1 نداریم
    حالا هم که چین به دولت پیشنهاد داده که من میتونم تنها یک شبکه رو حک کنم و روی هر ماهواره ای که باشه و فقط شبکه مورد نظر رو هک میکنم و کاری به شبکه های که روی اون فرکانس هستن نداره
    by far30 1

    پاسخحذف
  28. اهای با غیرت با توام
    پارسال یادته که این دولت چقدر زن و دختر و مردم بی دفاع رو به طرز وحشیانه بهشون حمله میکرد .. تو اون موقع کجا بودی که حالا ادعای غیرتت میشه؟؟؟؟؟؟؟؟
    با غیرت ذوالافقار علی تو کمرت بخوره اگه تو راست میگی؟؟؟؟ یه فیلم سوپر بهت بدن اولین نفر میچپی تو توالت خونتون ...........
    حالا اریایی شدی ؟ با تمدن شدی؟ با غیرت شدی؟؟
    ناراحتی نگاه نکن... میتونی یه کانال بزن؟؟
    نمیتونی پس ..............

    پاسخحذف
  29. پس باید بشینیم فیلم های ایران رو ببینیم
    فیلم ایرانی خلاصه میشه تو قبرستون بیمارستان جنگیدن و جیغ جیغ کردن .
    اینا به چه دردمون میخوره؟؟؟؟؟
    شما یک فیلم کمدی یا به زبون ایرونی طنز میبینیییییین؟؟؟؟؟
    کسی که شبکه ایران رو میبینه اصلا خنده رو لبش میاد؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  30. همینکه این شبکه ازاونوراب بفکرسرگرمیه ماهست دمش گرم.زوری هم نیست هرکی ناراحته صداوسیمانگاه کنه وحالشو ببره

    پاسخحذف
  31. من خودم از بیننده های همیشگی فارسی 1م ولی از این وضع راضی نیستم
    من حتی اشنایی با مادر رو به سریالای ایران ترجیح میدم
    فارسی وان دیدن یه کار بی هزینه و راحته نیازی نیست کلی پول بدیم واسه یه سریال قهوه تلخ
    باورکنید اگه قهوه تلخ از تلوزیون خودمون پخش میشد تماشا کننده های فارسی1 از نصفم کمتر میشد

    پاسخحذف
  32. هدفشان شیطانی است ودلشان برای مانسوخته که به فکر تفریح ملت ما باشند

    پاسخحذف
  33. لحظه به لحظه از انقلاب سیلی خورده اندوباید یه جوری جبران کنند

    پاسخحذف
  34. قابل توجه کسانیکه میگن فلانی هم انگار فارسی 1 میبینه(کافر همه را به کیش خویش پندارد)

    پاسخحذف
  35. من همش فکر میکردم فارسی1 از طرف دولت خودمون هست تا یجوری با سرگرم کردن جوانها ونگه داشتن اونا پای tv اونارو از صحنه سیاست دور نگه دارند. ولی از وقتی سریال ظهور و تاثیر صهیونیستهارو به امور کل دنیا دیدم کمی نسبت به قضایا مشکوک شدم. کاش یکی پیدا میشد مارو روشن میکرد

    پاسخحذف
  36. چرا بيخودي خودتون اذيت مي كنيد اگر بد ت مياد نگانكنيد اخه خدايش تلوزيون ايران برنامه به اين خوبي نداره كه جذب بشيم واونوولش
    كنيم

    پاسخحذف
  37. رشه تحصيلي من جامعه شناسي و مطالعات خانواده در مقطع ارشد مي باشد. شخصا تمامي برنامه ها و سريال ها فارسي 1 را مشاهده مي كنم هيچ مشكلي ندارند ، خواهش مي كنم وقتي راجع به همچين موضوعي مي خواهيد نظر بدهيد فقط از روس تعصبات ديني و علاقه مندي به نظام موجود حرف نزنيد ، يك كمي هم برويد كتاب و مقاله علمي مطالعه كنيد. تمامي اين مسائلي كه مطرح مي كنيد مثل اينكه آموزش بد مي دهد فرهنگ خانواده ها خراب مي كند در جامعه و همه كانال هاي ديگر ماهواره وجوددارد آن هم به شكل بسيار وقيح تر و مخرب تر . وقتي ماهواره 2000 كانال دارد از همه نوع و رنگ ، حالا فقط يك كانال كه چند تا سريال خانوادگي مي گذارد براي شماها مساله مهم شده است . تمامي اين مسائل امروزه وجود دارد ، خودتان را گول نزنيد كه ممكلت اسلامي است و ما غيرت داريم و ايراني هستيم ، اين مسائل ناشي از جهاني شدن مي باشد نه شما مي توانيد جلوي آن را بگيريد و نه كس ديگر. فقط بايد آنها راپذيرفت . اگر كمي با دقت به سريال هاي فارس 1 دقت مي كرديد متوجه مي شديد كه عاقبت تمامي افرادي كه به قول شما با بقيه رابطه نامشروع دارند و ... هيچ وقت خوب و موفق نشان داده نمي شود . هميشه بازنده ناراحت و شخصيت بد داستان در آخر نشان داده مي شوند. درس عبرت بسيار خوبي مي تواند باشد براي آنهايي كه داعيه غيرت و اسلام مي زنند ولي خودشان در خفا هزاران فساد بدتر مي كنند. فارسي1 فقط يك كانال سرگرم كننده است و بس . اگر باروهاي خانواده تان را درست پي ريزي كرده باشيد هيچ وقت يك شبكه و چندين سريال آبكي به قول خودتان ني تواند آن را خراب كند ، اگر توانست واي برحال شما و آن خانواده و عقايدتان و ..........

    پاسخحذف