۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۱, شنبه

تجمع کارگران در شیراز

خبر نهایی:
ساعت 10 صبح امروز 11 اردیبهشت(اول می)کارگران در شیراز به مناسبت روز کارگر،تجمع اعتراضی برپا کردند.
این تجمع که در دقایق اولیه نزدیک به پنجاه کارگر در آن حضور داشتند در مقابل استانداری فارس در خیابان آزادی شیراز برگزار شد.
تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی تاکید کرده بودند که اخراج کارگران، آن ها را به "سرنوشت سیاه" دچار می کند.همچنین در پلاکارد دیگری نوشته شده بود:"کارگر،روز بیکاریت مبارک،تا حق خود را نگیریم از پا نمی نشینیم".
ساعتی پس از تجمع کارگران در مقابل استانداری فارس،ده ها نفر از کارگران به آن پیوستند.خودروهای نیروی انتظامی نیز در محل تجمع مشاهده می شوند.
کارگران تجمع کننده ساعت 12 ظهر به داخل استانداری فارس هدایت شدند تا یک مقام دولتی با آن ها وارد گفت و گو شود.یکی از این کارگران گفت که مسئولان با دادن وعده رسیدگی به خواسته های کارگران،از آن ها خواسته اند تا به تجمع خود پایان دهند.
این کارگر که نام خود را اعلام نکرد،گفت که حدود چند ماه است از مجتمع صنعتی گوشت فارس اخراج شده و هفت ماه است که حقوق نگرفته است.
او تاکید کرد بیش از دو ماه است که مجتمع صنعتی گوشت فارس به دلیل خصوصی سازی تعطیل شده و نزدیک به 1200 کارگر این واحد صنعتی از کار بیکار شده اند.
کارگران این واحد صنعتی 22 فروردین گذشته و پنجم اردیبهشت نیز مقابل دفتر مجتمع صنعتی گوشت تجمع کرده بودند.
همچنین اول دی ماه سال گذشته و به هنگام سفر محمود احمدی نژاد به شیراز،کارگران این واحد صنعتی و کارگران صنایع مخابراتی راه دور ایران با حضور در مقابل ورزشگاه حافظیه،محل سخنرانی رئیس دولت دهم، خواستار توجه هیأت دولت به مشکلات این واحدهای صنعتی شده بودند.
کارکنان مجتمع گوشت فارس در همین روز در ورزشگاه حافظیه، به دلیل وابسته بودن این واحد صنعتی به وزارت جهاد کشاورزی،با در دست داشتن پلاکاردهايی خواستار توجه وزير جهاد کشاورزي به وضعيت خود شده بودند.

تجمع امروز کارگران در شیراز ساعت دو بعدازظهر پایان یافت.

+ گزارش های بی بی سی و دویچه وله و کلمه درباره روز کارگر در ایران


۷ نظر:

  1. درود بر شما همشهری عزیز و فرهنگی من. خوشحالم در نمایه کار شما ، سابقه حضور در چنین نشریات وزینی وجود دارد.
    خوشحال میشم یه وبلاگ من هم سر بزنین و از نظرات خود من رو بهره مند کنید.

    پاسخحذف
  2. سرآغاز سقوط رژیم فرا رسیده هر روز بر سیل جمعیت بیکار کشور افزوده می شود آیا با ورود کالاهای چینی می توان سقوط این رژیم را به تعویق انداخت؟

    پاسخحذف
  3. مرگ بر دولت کودتا

    پاسخحذف
  4. اون کت و شلواریه یکی از فامیلای ما هست به اسم سیدطاهر که توی انتخابات به احمدی نژاد رای داده بود. اینچیزا هرسال توی روز کارگر اتفاق میفته و نظام هم حمایت میکنه از تخلیه افکار کارگران اخراجی

    پاسخحذف
  5. ممنون از شما بابت انعکاس این اخبار. از آلمان

    پاسخحذف
  6. درتهران خياباني كه خانه كارگر در آن قرار دارد امروز حضور نيروهاي نظامي وانتظامي به چشم ميخورد وهمچنين اتوبوس هايي كه با خود كارگر هارا به صورت دسته جمعي و كنترل شده مي آوردند.

    پاسخحذف
  7. درود بر شما
    من توقع داشتم تعداد بیشتری اونجا برن. انگار کارگرای ما صداشون در نمیاد.

    www.iran-bano.blogfa.com

    پاسخحذف