۱۳۸۹ تیر ۲, چهارشنبه

دروغگوها


محسن کدیور در گفت و گویی که با تلویزیون صدای آمریکا داشت، با شجاعت تمام و با قلبی آسوده، زل زد توی چشمان بینندگان و یک دروغ بزرگ گفت. او در این مصاحبه گفت که نظر جنبش سبز این است: «هم غزه، هم لبنان؛ جانم فدای ایران». کدیور این شعار را شعار اصلی مردم ایران نامید.

قصد ارزش‌گذاری برای هیچ شعاری را در اینجا ندارم. اما آقای کدیور، این شعار را احتمالا شما در کارولینای شمالی سر دادید. چون شعار مردم در روز قدس «نه غزه، نه لبنان؛ جانم فدای ایران» بود؛ همین شعار سبب شد که مقامات ایران بارها آن را به رخ رهبران جنبش سبز بکشند و انتقاد کنند که سبزها در مقابل مواضع آیت الله خمینی قرار گرفته‌اند.

درست است که شما فرسنگ‌ها با ایران فاصله دارید و درگیری‌ها و کتک خوردن معترضان و کشته شدن برخی از آن ها را ندیده‌اید اما آیا فیلم‌هایش را هم ندیده‌اید؟

دیده‌اید، خوب هم دیده‌اید اما گمان اشتباه برده‌اید که خرتان(*) از پل گذشته است تا بتوانید اینگونه دروغ به هم ببافید.

باید به شما یادآوری کنم این خر هنوز وسط پل گیر کرده،حواستان باشد به زیر پل سقوط نکند.

شما نخستین فردی نیستید که بر خلاف شعارهای جنبش سبز،خرتان را می رانید؛آخری هم نخواهی بود.

شما آزاد هستید که شعار مورد علاقه خود را بدهید و از آن دفاع کنید اما نمی توانید به دروغ بگویید که این شعار، شعار مخالفان دولت هم بوده.

پیش تر از شما، دروغ گویی برخی از نمایندگان اصلاح‌طلب که اتفاقا از رهبران فراکسیون اقلیت مجلس هستند، آشکار شده بود.

نمایندگانی که با شعارهای زیبایشان در دفاع از آزادی، گوش ملت را کر کرده‌اند؛ با رفتاری ریاکارانه روز یکشنبه ۳۰ خرداد به محموداحمدی‌نژاد نامه نوشتند و گفتند که ای محمود چرا نشسته‌ای و نمی‌بینی این زنان مفسده انگیزی را که فرهنگ ابتذال رواج می‌دهند.

رهبران فراکسیون اصلاح طلبان مجلس در این نامه گفتند که ای محمود «بگیر و ببند» این زنان و دخترکانی را که پوشش آن ها ترویج فرهنگ ابتذال است.

آقایان اصلاح طلب! دم خروس‌تان، جایی برای باور قسم های دروغ تان باقی نگذاشته است.

سبزها به هیچ کس چک سفید امضا نداده‌اند که هر چه دلش خواست روی آن بنویسد و باهاش بشکن بزند و حسابش را پر کند.

پی نوشت:

(*)توضیح: استفاده از عبارت"خرتان از پل گذشته است"،توهین نیست.این ضرب المثل معروفه که میگه "خرش از پل گذشته"،در مثل هم که مناقشه نیست.

۲ نظر:

  1. برام جای سوال که چرادروغ دشمن خداست باوجوداین گناه شایدمنشع همه این ها دروغ باشه... .

    پاسخحذف
  2. برام جای سوال که چرادروغ گو دشمن خداست باوجوداین همه گناه شایدمنشع همه این ها دروغ باشه...
    سعی کنیم.

    پاسخحذف