۱۳۸۹ خرداد ۳۱, دوشنبه

حمایت برخی از اصلاح‌طلبان از برخورد با «بدحجابان»

۷۷ نماینده مجلس یکشنبه ۳۰ خرداد با امضای نامه‌ای از محمود احمدی نژاد خواسته‌اند که طرح حجاب و عفاف را به صورت جدی اجرا کند.
امضاکنندگان عمدتا از چهره‌های اصولگرای مجلس هستند اما چند نام متفاوت هم در این لیست
۷۷نفره به چشم می خورد که سبب شگفتی است. برخی از اصلاح طلبان نیز از احمدی‌نژاد خواسته‌اند که طرح حجاب و عفاف را اجرا کند.
در میان نمایندگان امضاکننده، نام برخی از رهبران فراکسیون اصلاح طلب مجلس هشتم(فراکسیون خط امام) نیز دیده می شود:«حسین هاشمیان، رئيس شورای مرکزی فراکسیون خط امام؛ محمدرضا خباز، عضو شورای مرکزی؛ مصطفی کواکبیان، عضو شورای مرکزی و رئیس کمیته اطلاع رسانی؛ علی اکبر اولیا، عضو شورای مرکزی و رئیس کمیته بودجه؛ نصرالله ترابی، نایب رئیس کمیه طرح و برنامه؛ عبدالله کعبی، نایب رئیس کمیته اطلاع رسانی؛ محمد دلاور، دبیر کمیته اقتصادی و بودجه

اگر اصول‌گرایان از احمدی‌نژاد بخواهند که بر زنان و دختران سخت بگیرد، حرفی نیست چون به اجرای این طرح باور هم دارند.
اما چرا اصلاح طلبان خواستار برخورد با زنان و دخترانی شده‌اند که دارای پوشش متفاوت و آزادانه‌تری هستند؟
چرا نمایندگان اصلاح‌طلب در نامه به احمدی‌نژاد، پوشش زنان و دختران را مظاهر «فساد و تباهی» می‌دانند و آنان را «مروجین فرهنگ ابتذال» معرفی می‌کنند؟
پس آزادی و دفاع از حقوق انسان‌ها چه می‌شود؟ نکند آزادی تنها شعاری است در دستان آنها؟
اصلاح‌طلبان همیشه در زمان گندکاری‌هایشان؛ به جای توضیح دادن یا عذرخواهی از مردم، عمدتا رو به توجیه می‌آورند و با صغری و کبری کردن از اقدام نادرست خود دفاع می‌کنند.
حال پیش از توجیه کردن این اقدام آزادی ستیز از سوی اصلاح‌طلبان، پاسخ توجیهات احتمالی‌شان را می‌دهم:
اول- می خواهند قانون اجرا شود.این دلیلی است که در نامه
۷۷ نفره نیز نوشته‌اند. حال من می‌پرسم «اصلاح طلبی» مگر همان نیست که می‌گوید تلاش می‌کند قانون را اصلاح کند، اصلاح‌طلبی مگر همان نیست که می‌گوید قانون اساسی نیز می‌تواند اصلاح شود؟ اصلاح طلبی مگر همان نیست که باید برای تغییر رفتارهای حکومت تلاش کند؟
پس چرا نمایندگان اصلاح طلبان مجلس به جای تلاش برای اصلاح رفتار حکومت با شهروندانش، تلاش خود را در جهت ترغیب دولت به برخورد با زنان و دختران متمرکز کرده‌اند؟
چرا تلاش نمی‌کنند این قانون را به نقد بکشند؟ قانون را می شود تغییر داد پس اصلاح طلبان چرا به جای تلاش برای تغییر این قانون، از اجرای آن حمایت می‌کنند؟
با این رفتار اصلاح طلبان در مجلس و حمایت‌شان از برخورد با زنان و دختران، حال چه تفاوتی است بین آنها و اصول‌گرایان؟
دوم- می‌خواهند با اجرای این قانون، دولت در نگاه مردم خوار شود و به نارضایتی عمومی شهروندان از حکومت دامن زده شود.
از سیاستمداران هر چه بگویید بر می‌آید. اما آیا برای مبارزه مسالمت جویانه و آزادی خواهانه و صلح‌طلبانه، باید مردم عادی را تحت فشار گذاشت؟ باید بستر را برای برخورد با آنان و بازداشت احتمالی‌شان فراهم کرد؟
این چه مبارزه برای دموکراسی و آزادی است که شهروندان در فرایند آن باید قربانی روش های اصلاح طلبان شوند؟
از قدیم گفته‌اند «شتر سواری دولا دولا نمی‌شود» و یا اینکه گفته‌اند«یا شتر باش و بار ببر یا مرغ باش و بپر».

اصلاح‌طلبانی که صدای شعارهای زیبای‌شان در دفاع از حقوق مردم و آزادی، گوش‌ها را پر کرده، باید مراقب رفتارهای آزادی ستیزانه خود نیز باشند. نمی‌شود با آزادی مردم مبارزه کرد اما ژست آزادی طلبانه گرفت.

+خودنویس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر