۱۳۸۹ تیر ۵, شنبه

نقدد مجدد آرش بهمنی

اقای آرش بهمنی در پاسخ مطلب تازه ام،مجددا نقدی نوشته است:
چه کسی مستقل است؟ - 2
1- بحث هایی که درباره اتفاقی که برای کارتون نیکان پیش آمده، متاسفانه هنوز ادامه دارد. من به عنوان یک عضو مجموعه "روز آن‌لاین وظیفه خودم می دانم که از اعتبار این رسانه و همکاران‌ام در آن دفاع کنم.
امیدوارم همه دوستان شاغل در "روز"با درک این موقعیت، دست به همین کار بزنند.
از شورای سردبیری هم خواهش می‌کنم یک بار برای همیشه توضیح کاملی درباره ماجرا بدهند که قضیه به طور کامل چه بوده است.
2- اساسن همه انتقاد دوستان این است که "روز" رسانه مستقل نیست. اولن که همان طور که در نوشته قبلی نوشتم، رسانه مستقل برای من تعریفی بی معنی است. می‌گویندخطرناک‌ترین پیش فرض این است که فکر کنیم پیش‌فرضی نداریم".
سعی می کنم در این نوشته به بعضی از نقدها و نظرات دوستان، پاسخ دهم.
3- آقای نسب عبدالهی نقد مجددی نوشته‌اند در خودنویس که در آدرس زیر قابل مشاهده است:
http://www.khodnevis.org/persian/permalink/7362.html
و همچنین آدرس زیر:
http://www.facebook.com/notes/mohamad-reza-nasab-abdolahi/rwz-hrfhay-nyst-/411164603927
تاکید مجدد ایشان این است که روز "مستقل نیست".
الف- خدا رو شکر که در نقد جدید خبری از اتهاماتی چون مشابه کیهان و فارس بودن، خط گیری از اصلاح طلبان و امثالهم نیست.
ب- "روز مستقل نیست" یعنی چه؟ اقای نسب عبداللهی می گوید:"عمده حرف من در مطلب ... بحث درباره «بی طرفی» در انتشار خبر بود"
اولن که من اصلن این بحث را قبول ندارم. نقد درباره بی طرفی در خبر، با چیزی که نوشته شده بود، بسیار تفاوت دارد.
دوم این که بی طرفی در خبر یعنی چه؟ اگر حرف نیکان را بپذیریم که اخبار دو گرایش را منعکس کند، بعد هدفی را که به دنبال آن است، دنبال کند، یک رسانه به من نشان دهید که این کار را می‌کند. اصلن مگر روز کاری غیر از این می کند؟ یا کرده است؟ یعنی این همه انتقاد از جنبش سبز و اصلاح طلبان تا الان به چشم کسی نیامده است؟
آقای نسب عبداللهی احتمالن اساسن بی بی سی را نمی بیند و نمی خواند که تصور می کند اخبار بی بی سی بی طرفانه است.
مگر می شود در شرایط فعلی ایران بی طرف بود؟ اگر روزنامه نگاری مستقل چنین معنایی می دهد، بنده نه مستقل هستم نه هزار سال می خواهم مستقل بمانم. این مستقل بودن ارزانی دوستان. همین ژست مستقل بودن ها بود که شرایطی را برای ما ساخت که الان گرفتارش هستیم.هزاران نفر کشته شوند، در زندان ها شکنجه شوند، به آن ها تجاوز شود، هزار اتفاق بیفتد و من ادعای استقلال کنم؟ شرمنده
سوم این که دوستان اساسن قضاوت های‌شان از شنیده هاست. دوستان روز را نمی خوانند و براساس برخی مسایل شخصی، حرف می زنند. در همین یک سال اخیر حداقل خود من چندین نقد بر عملکرد جنبش سبز نوشته ام. بقیه دوستان هم به هم چنین. ولی بعضی دوست دارند که هر رسانه ای مکانی باشد برای عقده‌گشایی و گفتن هر حرفی، که اساسن "روز" از آغاز کار نمی خواست چنین باشد.
به طور واضح و مشخص روز آن لاین حامی جنبش سبز است، اما حامی انتقادی. احساسی هم قضاوت نمی کند. روز آن لاین رسانه ای است تشکیل شده از آدم هایی که گرچه روزنامه نگارند، اما مایل اند در ایران زندگی کنند، و وضعیت کشورشان به سامان باشد. هیچ کدام شان نه در سن و سال و نه در شرایطی هستند که برای پست و مقامی دندان تیز کرده باشند. هم چون برخی از "اپوزیسیون احمق" که سی سال در خارج از کشور قرار است آخر هفته حکومت را عوض کنند، نیستند. معتقد به اصلاح گام به گام هستند. اگر قرار است حرفی بزنند و انتقادی بکنند، حرف هایی را می زنند که خودشان تصور می کنند می تواند مفید باشد به حال جنبش سبز.مثلن بنده به خدا اعتقادی ندارم. به هیچ چیزی خارج از این جهان ماده معتقد نیستم. این که الان بحث وجود یا عدم وجود خدا را دنبال کنم و به نبال درگیری با معتقدان به آن باشم چه دردی از چه کسی دوا می کند؟
4- همان طور که قبلن هم گفتم، ژست ها، این مملکت را ویران کرده است. هم در سایت خودنویس و هم در پای خیلی از مطالب، مطالبی منتشر می شود و کامنت هایی منتشر می شود که رسمن و علنن توهین به دیگران است. من نمی‌دانم در کجای دنیا آزادی یعنی ازادی توهین به دیگران؟
اقای نسب عبداللهی بفرمانید که براساس چه ادله ای روز را وابسته به اصلاح طلبان می دانند؟ آقای آرمین نیکنام بفرمایند که روز کجا و به چه کسی خط داده؟ اخبار دروغ روز را بفرمایند کدام ها بوده؟ کجاها دچار کیهانیزم شده؟
اگر قرار به زدن حرف های کتره‌ای باشد، من هم می گویم که اقای نسب عبداللهی از سیستم امنیتی جمهوری اسلامی پول گرفته تا روز را خراب کند و آقای نیکنام هم از عناصر موثر در سرکوب مخالفان بوده. باور کنید این طور حرف زدن بی معناست.
5- متاسفانه بحث های اخیر تبدیل شده به محملی برای عقده گشایی بعضی از افراد. بنده یک بار گفتم و هزاربار دیگر هم می گویم که هر رسانه ای تعریف خاص خودش را دارد و مطالبی را منتشر می کند که با سیاست هایش بخواند.
اگر برخی مایل اند بحث در زمینه انگ زنی و اتهام چسبانی دنبال شود هیچ مشکلی نیست. بنده آماده هستم تا اگر دوستان خواستند وارد این حیطه شویم، انگ بزنیم و گذشته همدیگر را افشا کنیم تا به همه اثبات کنیم که این کار بسیار آسان است
6- روز در شرایط امروز نمی خواهد مستقل باشد. رسالتی برای خود قائل است و براساس آن عمل می کند. ان شاالله هر زمانی به ایران دموکرات رسیدیم ما هم سعی می کنیم مثل بقیه دوستان مستقل باشیم. اما فعلن، ما همه وابسته ایم به چیزی که فکر می کنیم درست است:وابسته به مردم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر