۱۳۸۹ تیر ۵, شنبه

روز از حرفه ای ‌ترین‌هاست-مسعود بهنود

مطلب زیر، کامنتی است که مسعود بهنود از سردبیران روز آنلاین در پاسخ به این مطلبم: «حرفه‌ای بودن یا نبودن؛ مساله این است» در وبلاگم نوشته است.
مسعود بهنود: یک پیشنهاد به عنوان یک نفر [اگر قبول داشته باشید] روزنامه نگار. بحث را که خیلی مفید و خوب هم هست از مثال و مصداق بیرون کنید. این را چرا می‌گویم چون من وقتی مقاله آقای نسب‌ عبداللهی را خواندم، دیدم کاملا و کاملا با آن چه می‌گوید موافقم. اما وقتی تاکید می‌کند روی روز، نه موافق نیستم. روز از قضا در فضای سایت‌های فارسی زبان از حرفه‌ای ترین‌هاست، شما نگاه کنید به سایت‌هائی که پسشتشان به یک رادیوست و تعهد به بی‌طرفی دارند و ببنیید که چقدر از این معیار دور می‌شوند. البته که در شرایط حاضر که صحنه جوشان است حفظ بی‌طرفی دشوار هم هست. اما شاید یک نگاه کلی مشکل را حل کند . آیا بی‌طرفی را در درون یک طرح یا مقاله دنبال می‌کنیم یا در کل سایت و مجموعه مطالب و نگاه‌هایش. به نظرم اگر دومی باشد روز نمره قبول می‌گیرد. اما ممکن است در تک تک مواردش بی‌طرفی ملحوظ نباشد. بنابراین به نظرم روز به تعریفی که آقای نسب عبداللهی می‌گوید خیلی نزدیک است.
پس پیشنهاد می‌کنم برای این که این بحث مفید از قالب تندی و خداناکرده عصبیت خارج شود مصداق را بگیرید. یا دست کم مصداق را کلی نگاه ندارید. بلکه مثال بزنید بگوئید این مقاله و این سطورش خارج شدن از بی‌طرفی بود. این شماره و این طرح. آن وقت هم راهگشاترست و هم برای داوری آماده تر.ببخشید و ممنون از آقای نسب عبداللهی
من هم زیر کامنت آقای بهنود نوشتمممنونم از اظهارنظرتان استاد گرامی، از این پیشنهاد شما استقبال می‌کنم و به طور مصداقی به خبرهایی که در روز، بی‌طرفی و انصاف در آن ها به نظرم نقض شده،اشاره خواهم کرد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر