۱۳۸۹ تیر ۱۸, جمعه

سانسور در بالاترین(عکس)

ساعت هفت عصر ۱۷ تیر۸۹، لینک جدیدی به موضوعات داغ شبکه اجتماعی بالاترین اضافه شد اما این موضوع داغ در کمتر از ۱۵ دقیقه حذف شد.

موضوع داغی که حذف شد درباره واکنش‌های منتقدان به یادداشت جدید کلمه با عنوان «جدایی دین از سیاست، یا استقلال نهاد دین از نهاد سیاست؟» بود.

عنوان این موضوع داغ که «واکنش‌ها به آشکارسازی‌های جدید مواضع اصلاح‌طلبان جمهوری اسلامی و میرحسین موسوی» بود، در ابتدا ۹ لینک بود که در ثانیه‌های پیش از حذف به ۲۲ لینک رسیده بود اما به ناگاه این موضوع از روی سایت برداشته شد.




دقایقی بعد توسط کاربری دیگر، موضوع داغ جدیدی با این عنوان اضافه شد: «انتشار مطلبی از گروه سیاسی سایت کلمه مبنی بر نفی سکولاریسم در منشور سبز و واکنش ها نسبت به آن».

این موضوع داغ نیز تا ساعت هشت روی سایت بود اما هنگامی که لینک‌های آن به عدد ۲۶ رسیده بود،به ناگاه این موضوع داغ نیز از بالاترین حذف شد.

در توضیح این موضوع داغ نوشته شده بود: «گروه سیاسی سایت کلمه با انتشار مطلبی با عنوان جدایی دین از سیاست یا استقلال نهاد دین از نهاد سیاست به بررسی منشور جنبش سبز و واکنش ها نسبت به آن پرداخته است. در این مطلب که به نوشته کلمه در پاسخ به تحلیل ها از منشور پیشنهادی میرحسین موسوی نگاشته شده است. به طور مشخص وجود سکولاریسم در منشور جنبش سبز نفی می شود ... انتشار این مطلب از سوی گروه سیاسی سایت کلمه که بیانگر دیدگاه رسمی مهندس میرحسین موسوی است، واکنش هایی را از سوی فعالین سیاسی در پی داشته است


البته این نخستین بار نیست که یک موضوع داغ از بالاترین حذف می‌شود و آخرین بار هم نخواهد بود.

سانسور سبز ندیده بودیم که این روزها فراوان می‌بینیم. جنبش «متکثر» که می‌گویند همین است؟ این رفتارها هیچ تناسبی با آزادی بیان ندارد.


شنیدن صدای موافق که هنر نیست، اگر توانستیم صدای منتقد خود را بشنویم و به اصطلاح «از کوره در نرویم»؛ هنر کرده‌ایم.

شعار آزادی بیان دادن بسیار آسان‌تر از عمل کردن به آن است. پیش‌تر هم گفته‌ام که ما ایرانی‌ها در وجود خودمان «غول دیکتاتوری» داریم که پیش از سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور، باید غول دیکتاتور وجود خودمان را نابود کنیم تا آن‌گاه رفتارمان بر خلاف آزادی نباشد.

+خودنویس

۳ نظر:

  1. خوب لابد غیر قانونی بوده

    پاسخحذف
  2. به بالاترين اعتماد نکنيد بدلايل زير
    http://aminmovahedipress.blogspot.com/2010/01/blog-post_861.html

    پاسخحذف
  3. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف