۱۳۸۹ تیر ۱۶, چهارشنبه

دفاع موسوی از حضور «دین در سیاست»

تارنمای کلمه، ارگان رسمی میرحسین موسوی امروز با انتشار یادداشتی با عنوان «جدایی دین از سیاست، یا استقلال نهاد دین از نهاد سیاست؟» از حضور دین در سیاست دفاع کرد. کلمه نوشته است که «میرحسین موسوی به عنوان فرزند راستین انقلاب و راهروی اصیل خط امام، نمی‌تواند و نمی‌خواهد داعیه جدایی دین از سیاست داشته باشد.»

این یادداشت در پاسخ به گزارش لس‌آنجلس‌تایمز منتشر شده است. به نوشته کلمه، پس از انتشار «منشور سبز» توسط میرحسین موسوی، لس‌آنجلس‌تایمز از آن با عنوان منشوری یاد کرده که «جدایی دین از سیاست» را تبلیغ می‌کند.

تارنمای کلمه با رد تحلیل لس‌آنجلس‌تایمز می‌نویسد: «همراه جنبش سبز و منشور پیشنهادی‌اش می‌کوشد امکان حضور موثر دین را در جامعه، بدون حذف تفکرهای رقیب و بدیل، نشان دهند.»

همراه جنبش سبز، عنوانی است که میرحسین موسوی برای خود به کار می‌برد.

این یادداشت افزوده: «انقلاب و امامی که او(میرحسین موسوی) به آن معتقد است داعیه دار بازگرداندن نقش سیاسی دین و حضور فعال آن در اجتماع در زمانه ای بود که همه دین را در پستوها و در حوزه های فردی و شخصی می‌جستند و میرحسین موسوی به عنوان شاگرد راستین معلم شهید دکتر شریعتی تلاش‌های او را برای فعال کردن پتانسیل‌های آگاهی‌بخش و رهایی‌بخش مذهب و انقلاب فراموش نمی‌کند.»

کلمه می‌نویسد که میرحسین موسوی نمی‌تواند از «تشیع اصیل چشم بپوشد یا خواهان به انزوا رفتن دوباره آن باشد.»

تارنمای رسمی این رهبر مخالف دولت گفته که میرحسین موسوی می‌خواهد «تشیع سبز را به عنوان راه بدیل اسلام سیاه سیاسی» معرفی کند.

+ خودنویس

۱ نظر:

  1. مطالب نوشته شده در این مقاله در نقد این مقاله « کلمه» درباره «طرح منشور سبز» ارزش خواندن را دارند:

    جایگاه و مقام دین در جنبش سبز
    نویسنده: فرزاد کمانگیر - بهزاد راد
    http://www.emruznews.com/2010/07/post-2381.php

    پاسخحذف