۱۳۸۸ مرداد ۲, جمعه

اعتراف های غیرواقعی

حمدالله نامجو و اسماعیل جلیلوند از اعضای ستاد دانشجویی مهدی کروبی در شیراز که دانشجوی دانشگاه شیراز نیز هستند،پس از 28 روز بازداشت انفرادی، 27 تیر با قرار وثیقه 50 میلیون تومانی آزاد شدند.حمدالله نامجو را زمان تبلیغات دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دیده بودم.او آن روزها به عنوان رئیس شاخه دانشجویی ستاد مهدی کروبی در فارس فعالیت می کرد.اما وقتی پس از آزاد شدنش از زندان برای یک مصاحبه کوتاه به سراغش رفتم،از دیدنش شوکه شدم.او خیلی متفاوت شده بود،چهره اش تکیده بود و چشمهایش گود افتاده بود.حال و روز خوبی نداشت.از همین رو خیلی کوتاه به پرسش ها پاسخ می داد.
آقای نامجو چه تاریخی بازداشت شدید؟
روز 31 خرداد به همراه آقای اسماعیل جلیلوند،قائم مقام و دبیر سیاسی شاخه دانشجویی ستاد کروبی و در منزل ایشان بازداشت شدم.این دومین بار بود که بیش از یک روز بازداشت می شدم.همین طور آقای جلیلوند نیز دومین باری بود که بازداشت می شدند. ما پیش از این نیز، در جریان تجمعات آذر گذشته دانشگاه شیراز به اداره اطلاعات احضار و من 9 و ایشان 11 روز بازداشت بودیم.
آیا با حکم قضایی بازداشت شدید؟
بله،هر دو توسط وزارت اطلاعات و با حکم دستگیر شدیم. اول تیر نیز جهت تفهیم اتهام و چهارشنبه سه تیر هم جهت اطلاع از تمدید مدت بازداشت به دادسرای انقلاب شیراز منتقل شدیم.به خاطر شرایط بازداشتگاه هیچ کس از وضع دیگری اطلاع نداشت اما هر دو باری که به دادسرای انقلاب منتقل شدم آقای جلیلوند را دیدم.
کجا بازداشت بودید؟
در این مدت 28 روز در بازداشتگاه وزارت اطلاعات در شیراز زندانی بودیم.
شرایط بازداشتگاه چگونه بود؟
سال قبل که بازداشت بودم،برخورد بهتری داشتند.
آیا مواردی بود که ناچار شده باشید به آن اعتراف کنید؟
به دلیل شرایط بازداشتگاه بعضی زمان ها مجبور می شدم حرف هایی را بزنم که غیر واقعی بود و آن ها را قبول نداشتم.
آیا درباره این بازجویی ها به قاضی پرونده چیزی گفته اید؟
بله من در زمانی که به داسرای انقلاب منتقل شدم به قاضی گفتم که بعضی از حرف ها را به دلیل شرایط بازداشتگاه ناچار شده ام که بگویم.
شما را به چه اتهامی بازداشت کرده بودند؟
اقدام علیه امنیت ملی، توهین به رهبری و رئیس جمهوری.
دلیلی برای این اتهام ها اعلام می کردند؟
آن ها می گفتند که من در تحریک دانشجویان و مردم برای حضور در تجمعات پس از انتخابات نقش داشته ام و در برخی از این تجمعات علیه رهبری و رئیس جمهوری سخن گفته ام.
شما به بازجوها چه می گفتید؟
خب من این اتهامات را قبول نداشتم.به ویژه آنکه در بعضی از تجمعاتی که آن ها می گفتند شرکت داشته ام،من اصلا شیراز نبوده ام.
وضع پرونده تحصیلی تان در چه مرحله ای است؟
اکنون دو ترم محرومیت من از تحصیل تمام شده و قاعدتا اول مهر باید بتوانم به دانشگاه شیراز و کلاس درس برگردم.
پی نوشت:
1- عکس حمدالله نامجو مربوط به پیش از بازداشت است.
2-اشاره آقای نامجو درباره تجمعات آذر دانشگاه شیراز به برخوردهایی مربوط می شود که «محمد هادی صادقی»،رئیس دانشگاه شیراز نیز با آن موافق بوده است.نامجو به همراه 11 دانشجوی دیگر در آذرماه سال گذشته بازداشت شده بودند. این دانشجویان در اعتراض به آنچه که مصادره روز دانشجو می نامیدند ، 18 آذر ماه تریبون آزاد« آزادی دانشگاه ، آزادی جامعه » را در دانشگاه برگزار کردند. پس از برگزاری این مراسم، دانشجویان به« توهین به شهدا و مقدسات» متهم شدند. بعد از برگزاری این تریبون آزاد،برخی دیگر از دانشجویان، اقدام به برگزاری اعتكاف سیاسی کردند.در این اعتكاف «محمدانجوی ن‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژاد،مدیر کانون رهپویان وصال شیراز»(کانونی که فروردین سال 87 در شیراز بمب گذاری شد) با حضور در اعتکاف، دانشجویان برگزار كننده تریبون آزاد را محارب خواند و خواهان برخورد مسئولان با آنان شد. کمیته انضباطی دانشگاه شیراز در دی ماه سال گذشته با احضار نزدیک به 60 دانشجو،جمعا 30 ترم تعلیق از تحصیل را صادر کرد.این دانشجویان از سوی کمیته انضباطی مهتم شدند که از طریق برگزاری تریبون آزاد در روز 18 آذر، بلوا و آشوب ایجاد کرده و به اسلام و شهدا توهین کرده اند.در مصاحبه ای که آن زمان با محمدهادی صادقی،رئیس دانشگاه شیراز داشتم،او تایید کرد که موافق برخورد نهادهای بیرون از دانشگاه با دانشجویان بوده است.


۶ نظر:

  1. سلام
    وبلاگ زیبایی دارید آقای خبر نگار
    مطالبتان عالی بود مخصوصا مطلب همین پست
    .......
    به من سر بزنید
    همواره سبز باشید.......
    این گلها رو برای شما آماده کردم تقدیم شما...
    [گل]
    [گل] [گل]
    [گل] [گل] [گل]
    [گل] [گل] [گل] [گل]
    [گل] [گل] [گل]
    [گل] [گل]
    [گل]
    آرم √√√جنبش بزرگ وبلاگی موج سبز سوم√
    [ناخوش]............................................
    ...[ناخوش].........................................
    ......[ناخوش]......................................
    .........[ناخوش]..........[ناخوش].................
    ............[ناخوش]...[ناخوش]....................
    ............... [ناخوش]............................
    ■هر كس كه دنبال واقعيته■
    √√√مطالب فوق العاده استثنایی که تا حالا هیجا ندیده اید از سیاست کلان کشور و کودتا همراه با لوگوهای حمایتی از مهندس موسوی و ضد دروغگو بزرگ ایران و جدیترین خبرها
    "جنبش بزرگ وبلاگی موج سبز سوم"حامی واقعی میر حسین موسوی و اثبات حقانیت میرحسین موسویhttp://13tir1388.blogfa.com
    حتما مراجعه کنید

    پاسخحذف
  2. منتظر خبر های به روز شما هستم.

    پاسخحذف
  3. سلام
    ممنون از این مصاحبه و تهیه این مطلب . امیدورام که حال جسمی آقایان نامجو و جلیلوندهم خیلی زود رو به راه شوداز لحاظ روحی که مطمئنم همجنان مثل قبل استوارند.

    پاسخحذف
  4. 3 مرداد همه ايرانيان وطن پرست ازاديخواه همراه با همه جهانيان براي ازادي زندانيان ساعت 4 در ميدان انقلاب...

    پاسخحذف
  5. حالا کجاشو دیدی صبر کنید تا اعترافات گرفته شده! از اقای نبوی و حجاریان و ... رو تو تلویزیون پخش کنند وبعد به این کارشون هم ببالند و تو بوق کنند که عوامل صهیونیست و بیگانه و از این قبیل دروغها ، 30سال پیش وقتی که برای به دست آوردن آزادی به رهبری امام خمینی اومدیم تو خیابونها اسممون انقلابی بود و کارمون درست ولی حالا که این اتفاق دوباره داره می افته همگی مزدور اجنبی و خائن قلمداد میشیم ، ظاهرا تو این کشور فقط یه گروه خاص ایرانی هستند و بقیه خارجی !

    پاسخحذف
  6. به شعور مردم توهین کردند حالا دنبال اینن که کی مردم رو تحریک کرده بعد از انتخابات تجمع کنند.. خیلی جالبه اگر همه ی مردم صد تا قرص اکس هم میخوردند نمی تونستند دچار این توهم بشن که احمدی نژاد 24 میلیون رای بیاره انگار ما احمقیم نیاز به تحریک کسی نیست توهین به شعور و هویت انسانها بزرگترین تحریکه

    پاسخحذف